Volkswagen v piatok po zasadnutí dozornej rady, ktorá rozhodovala o
investíciách v najbližších piatich rokoch, uviedol, že 73 miliárd eur
bude smerovať do rozvoja elektromobility, hybridných technológií a
vlastného softvéru. Na vývoj elektrických pohonov je určených 35 miliárd
eur, čo je o 2 miliardy eur viac v porovnaní s posledným investičným
plánom z konca roka 2019. Investície do digitalizácie predstavujú 27
miliárd eur, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní s plánmi približne
spred roka.
Celková suma 150 miliárd eur zostala v porovnaní s predchádzajúcim
plánom takmer nezmenená, aj keď vyhliadky automobilového priemyslu sú v
porovnaní s koncom vlaňajška podstatne neistejšie predovšetkým z dôvodu
koronakrízy.
Koncern počíta v najbližších piatich rokoch s miernym rastom svetovej
ekonomiky a najdôležitejších trhov. Volkswagen chce zefektívniť procesy v
rámci skupiny a zrušiť modely, o ktoré je slabý záujem.
Dozorná rada tiež rozhodla o presune výroby dôležitého modelu Volkswagen Passat z Emdenu do Bratislavy.
Passat sa začne v Bratislave vyrábať od roku 2023. Spoločne s ním sa v
bratislavskom závode Volkswagenu budú produkovať aj Škody Superb, čo má v
rámci koncernu znížiť náklady.
V závode v Emdene, kde sa Passat stále vyrába, sa bude po modeli ID.4 produkovať ďalší elektromobil ID Aero.